Lähtölistat ja kilpailijatiedote lastenkilpailut 19.5.

KILPAILIJATIEDOTE

Kilpailut aloitetaan Vahannan ratsutilan takakentällä sunnuntaina 19.5.2024 klo 10:00.

Kilpailualueen kartasta poiketen, buffetti ja kanslia ovat myös takakentän vierustalla.

Saapuminen kilpailupaikalle

Tiedotteen lopussa on kartta kilpailualueesta, mihin on merkattu pysäköintipaikat hevosautoille. Liikenneohjaaja ohjaa hevosparkkiin.

Henkilöautoparkki on ratsastuskoulun pihassa. Pohtiontielle EI SAA PARKKEERATA, että hevosautot mahtuvat hyvin kulkemaan.

Tarvittaessa kysy ohjeita kilpailuiden johtajalta (Sanni p.040 848 4733).

Kilpailut kilpaillaan ratsutilan takakentällä. Kulku hevosparkista kilpailukentälle tapahtuu takakentän viereisten tarhojen läpi kulkevaa polkua pitkin (kysy tarvittaessa lisäohjeita liikenteenohjaajalta). Hevosia voi taluttaa hevosparkkialueella. Ratsaille noustaan vasta kilpailukentällä. Erillistä verryttelyaluetta ei ole, koska verryttely tapahtuu kilpailukentällä ryhmissä.

Ratsastuskoulun oppilaat ja hevoset kulkevat tavanomaista reittiä takakentälle. Tallivahti neuvoo tarvittaessa.

Toimihenkilöitä voi lähestyä epäselvissä asioissa. Toimihenkilöt tunnistat keltaisista huomioliiveistä ja kilpailuiden johtajan tunnistat pinkistä huomioliivistä.

Alustava aikataulu:

Kilpailun alustava aikataulu, joka saattaa muuttua kilpailujen edetessä. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan päivän aikana.

Radan rakennus klo 8:30 (ei koske ratsutilan ulkopuolisia ratsukoita)

Luokka 1 aloitetaan klo 10:00 (verryttelyyn saa saapua klo 9:40).

Esteradan rakennus noin klo 10:20 (ei koske tontin ulkopuolisia ratsukoita)

Radankävely noin klo 11:00

Luokka 2 aloitetaan noin klo 11:35 (ensimmäinen verryttelyryhmä noin klo 11:15)

Esteradan muutos noin klo 12:50

Radankävely noin klo 13:15

Luokka 3 aloitetaan noin klo 13:40 (ensimmäinen verryttelyryhmä noin klo 13:25)

Verryttely

Verryttely tapahtuu ryhmissä. Verryttelyryhmät ovat eriteltynä lähtölistassa.

Kilpailukentältä rajataan alue odottaville ratsukoille (odotus verryttelyryhmittäin).

Palkintojenjako

Jokainen osallistuja saa ruusukkeen ja sijoittuneille jaetaan lisäksi esinepalkinnot. Ruusukkeet ja esinepalkinnot noudetaan kilpailukansliasta.
Sijoittuneille järjestetään erillinen palkintojenjako luokkien välissä tulosten varmistuttua.

Luokassa 1 ei järjestetä palkintojenjakoa liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Osallistujaruusukkeen voi hakea kilpailukansliasta.

Alle 15-vuotiaiden ratsastajien kanssa kilpailupaikalla on oltava huoltaja tai nimetty 18 vuotta täyttänyt vastuuhenkilö.

Ratsutilalla oleviin talleihin on pääsy kielletty. Yksityisalueelle pääsy kokonaan kielletty. WC sijaitsee ratsastuskoulun tallin yhteydessä, jossa WC on käytössä, muuten tallissa oleskelu on kielletty. WC-tilassa vaatteiden vaihtaminen on kielletty.

Hevosen jätökset on kerättävä välittömästi joka puolelta ratsutilan alueelta. Astioita, johon jätökset voi laittaa on ratsutilan alueella.

Paikalla on runsas buffetti. Buffetissa käy käteinen sekä Mobilepay.

Järjestävän ratsastusseuran kilpailijat on velvoitettu osallistumaan kilpailujen järjestämiseen. Ratsutilan ulkopuolelta tulevilta ratsukoilta ei edellytetä osallistumista radan rakentamiseen ja purkamiseen sekä kilpailujen järjestämiseen.

Radanrakennus tapahtuu sunnuntaina 19.5.2024 klo 8:30 alkaen ja se koskee järjestävän seuran kaikkia osallistujia (ei ulkopuoliset ratsukot). Rata puretaan heti viimeisen ratsukon jälkeen ja radan purkaminen kuuluu myös kilpailijan tehtäviin. Esteradan rakennus ja sen muutos kilpailupäivän aikana koskee myös osallistuvia ratsastajia.

Kilpailutehtäviä on jaettu osalle kilpailijoista. Jos sinulle ei ole osunut tällä kertaa kilpailutehtävää, mutta haluaisit tulla harjoittelemaan kilpailutehtävän suorittamista, niin ilmoittaudu kansliaan. Mielellämme ohjeistamme erilaisiin kilpailutehtäviin halukkaita.

Kilpailutehtävät julkaistaan viimeistään kilpailupäivän aamuna klo 7.00. Myös talliin ja kansliaan laitetaan lista toimihenkilötehtävistä. Jos toimihenkilötehtävissä on jotain epäselvyyksiä tai et tiedä kuinka toimia, kysy kansliasta.

Kilpailijoille järjestetään yhteinen kokous sunnuntaina klo 9:30 (heti radan rakennuksen jälkeen), jossa kerrataan kilpailuihin liittyvät asiat. Ulkopuolisilta ratsukoilta ei edellytetä kokoukseen osallistumista. Kokouksessa käydään läpi mm. kilpailutehtäviä sekä radanrakennusasioita.

Jokaisen ratsastajan tulee huolehtia, että hevonen on ajoissa laitettuna kuntoon. Esimerkiksi luokassa 2 starttaavat hevoset tulee olla harjattuna ja mahdollisesti suojat jalassa, jo ennen radan rakennusta. Kilpailupäivään ei olla erikseen aikataulutettu hevosten kuntoonlaittoa ja tämä tapahtuu kilpailupäivän lomassa hyvissä ajoin ennen omaa suoritusta.  Tallissa on seuran toimihenkilö auttamassa ja kertomassa aikataulusta.

Ulkopuoliset ratsukot voivat kysellä aikataulua kansliasta tai kilpailupuhelimesta. Kilpailujärjestäjät huolehtivat kyllä, että myös hevosparkkiin tulee ajantasainen tieto päivän kulusta.

Kilpailualueen kartta (kuvasta poiketen kanslia ja buffetti on takakentän vierustalla):

Toimihenkilöt

TOIMIHENKILÖTLuokka 1 Luokka 2Luokka 3

Sihteeri

CaritaCaritaCarita
Portinavaaja Vera M.Sofia M.Vera M.
Tallivahti (HAE RADIOPUHELIN KANSLIASTA)EiraEiraEira

Kellottaja

-Elli V.Iiris P.
Ratahenkilökunta (+kakkavahti)

Sofia M.

Liina P.

Olivia K.

Liputtaja (Kirsi neuvoo alkuun)-Pihla T.Malena H.

Lähetti (kanslia auttaa)

Liina P. TyyneTuuli K.